Leverans & köpvillkor

1. Allmänt
Badspecialisten tillämpar såväl konsumentköplagen som distansavtalslagen samt GDPR. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, dvs 18 år.Alla priser är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.
 
 
2. Snabb leverans
I normala fall försöker vi expediera din beställning inom 1-2 dagar. Normalt sker all leverans med DHL eller brev. Mindre gods (upp till 20 kg) levereras till Service Point ombud, annars med hemleverans. Vid skrymmande eller av annan orsak kan dock annat transportsätt förekomma. Vi reserverar oss för att lagerstatus på hemsidan kan vara fel då denna inte uppdateras automatiskt varje minut. Vänligen kontakta oss om du vill vara säker på en lagerstatus innan du beställer (Tel 019-12 55 80 eller info@badspecialisten.se). Vid försening av order så har konsument rätt att häva köpet.
 
 
3. Så enkelt är det att beställa via internet
Lägg de varor du vill beställa i din varukorg och gå till kassan. Genomför utcheckningsproceduren enligt uppgifterna på sidan. Skulle du ha frågor tveka inte att höra av dig till oss.
 
 
4. Betalning
Klarna checkout
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna delbetalning – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Vid köpet görs en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Dina personuppgifter behandlas då i enlighet med personuppgiftslagen. Denna mikroupplysning görs internt hos Klarna och påverkar ej din framtida kreditvärdighet med avseende på antalet upplysningar.
 
Delbetalning
Vi erbjuder förmånliga avbetalningsplaner genom Wasa kredit och MyMoney.
Kontakta oss för mer information gällande avbetalningsvillkor
 
Swish
Swish går för närvarande inte att betala med direkt i kassan. Vill du betala med Swish så går det bra att genom telefon eller mail lägga din order, och efter att vi mottagit betalning genom Swish skickas din order. Swishnr: 123 640 92 21
 
 
5. Ej uthämtade paket
Ej utlösta paket debiteras med 295kr.
 
 
6. Ångerrätt
Badspecialisten tillämpar distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick i originalemballage. Badspecialisten förbehåller sig rätten att debitera kund om så icke är fallet.
Kunden står själv för returkostnaderna. Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Varan återbetalas inom 30 dagar från att vi mottagit varan. 
Bifoga alltid ordernummer eller fakturanummer med returen. Skickas till:
Badspecialisten
Lertagsgatan 8
694 34 Hallsberg
 
 
7.  Garanti
Vi har 2 års reservdelsgaranti på alla våra produkter (detta gäller för privatpersoner och produkterna får inte användas i offentlig miljö).
Reservdelsgarantin innebär att om du skulle behöva byta något så skickar vi dig reservdelen och du ombesörjer själv bytet. De flesta delarna är lätta att byta och vi kan hjälpa till med instruktioner och support. Vi har de flesta reservdelar på lager. Har vi den inte på lager ser vi till att ta hem den. Garantin omfattar inte skador som orsakats av yttre omständigheter, ex åsknedslag, köld, fukt, vind, snö eller egna modifieringar och felaktig elanslutning. Inkoppling skall ske utföras av behörig fackman vilket även skall kunna styrkas i efterhand. Vi står heller inte för extra kostnader för inbyggda produkter, specialtransporter och kranlyft. Garantin omfattar fabriksrelaterade fel som är fabriksrelaterade och som inte går att härleda till yttrepåverkan och misskötsel. Normala förslitningsdetaljer omfattas ej av garantin såsom tätningar, packningar, lampor och säkringar. Badspecialisten förbehåller sig rätten till debitering för resor och reparationer som inte kan härledas till garantifel.
 
 
8. Reklamation av skadad vara
Synlig skada såsom skadat emballage eller produkt ska anmälas direkt vid mottagande till transportören eller ombudet för att kunna få ersättning för tranportskada. Övriga skador som upptäckts efter uppackning ska anmälas senast 7 dagar efter mottagande
 
 
 M